- Inici:
8.45 h |
Acreditacions - Segon pis de l'edifici del Rectorat. Vestíbul de la Sala Víctor Siurana (2.53) |
|||||||
9.00 h |
Benvinguda als i les assistents - Sala d'actes (2.61) |
|||||||
9.05 h | Vídeo d’autoritats (2.61) |
|||||||
9.20 h |
Conferència inaugural: "Entorn VUCA i salut emocional" a càrrec del Sr Juan Francisco de la Fuente i de la Sra Lídia Méndez (2.61)
|
|||||||
|
||||||||
11.00 h | Descans | |||||||
11.30 h |
Inici del tallers Espai de debat amb persones expertes sobre cinc temes relacionats amb l'orientació en el moment actual. Com ho farem? • Quan facis la inscripció se't demanarà que t'apuntis a una de les sales temàtiques i, posteriorment, et donaran un identificatiu perquè puguis participar-hi. • A cada taller, es generarà un diàleg entre les persones que hi assistiu, que servirà per treballar i aprofundir en el tema que hauràs triat. Al final del treball, podreu acordar unes conclusions, propostes, dubtes, experiències i/o recursos sobre el tema tractat, que es presentaran breument, a la sala general, en el moment de les conclusions de la Jornada i quedaran penjades a la web. |
|||||||
Taller 1. Els rols de poder en l'orientació: des d'on oriento i per a què. (Aula 2.37)
Responsables: Víctor Saló, Lídia Méndez i Glòria Mor Resum. En un entorn actual d'incertesa i complexitat, sembla que el model d'intervenció amb les persones usuàries que s'imposa persegueix la classificació i la categorització de les persones. És aquest el millor model d'atenció? La interseccionalitat n'és la resposta? Quin rol prenem i podem prendre com a professionals? En el taller treballarem 3 reptes: reptes individuals (què puc fer jo com a professional), reptes de la institució (què puc fer jo per millorar la institució) i reptes participatius (com puc treballar amb les persones per a millorar l’atenció). |
||||||||
Taller 2. La derivació en l’àmbit educatiu i laboral: el rol de la persona orientadora. (Aula 3.32)Responsables: Olga Fuertes, Núria Planella i Alba Mases. Resum. Les eines de segmentació i derivació de les persones usuàries són una realitat en els àmbits d’orientació educativa i laboral. En primer lloc, veurem dos exemples de com funcionen aquestes eines en l’àmbit de l’administració. En segon lloc, en grups de treball cooperatiu, analitzarem casos pràctics en l’àmbit educatiu i laboral. L’ús d’aquestes eines és l’únic model a tenir en compte? Quin paper juga la persona orientadora en aquest procés? Com es pot millorar l’atenció? |
||||||||
Taller 3. Treball en Xarxa: reptes i oportunitats. (Sala de Juntes 3a planta-3.31)Responsables: Mireia Castells, Sílvia Bailac i Iris Martínez Resum. En un entorn com l'actual, hem d'adquirir la capacitat d'adaptar-nos a les necessitats de les persones i de les empreses en cada moment i en cada territori. Es tractarà el Treball en xarxa des d'una vessant pràctica i enfocada al territori. A través de la demanda d'una persona beneficiària que arriba a Lleida, es fa una detecció de necessitats i l'inici d'un itinerari sociolaboral valorant els diferents recursos i agents del territori per veure com s'interrelacionen i els reptes i dificultats que ens trobem en el camí. Recursos formació ocupacional 2022. Recursos orientació i inserció laboral 2022. Recursos serveis jurídics 2022. Recursos serveis especialitzats 2022. Conclusions Taller 3. Treball en xarxa, reptes i oportunitats.
|
||||||||
Taller 4. Cuidem-nos emocionalment: l’autoconeixement i les 6 palanques pel benestar emocional(Sala de Juntes 2a planta-2.26)
Imparteix: Mireia Cabero Jounou. Psicòloga, coach i Chief Happiness Officer Coordinen: Cesc Jové i Natxo Pijuan Resum. El nostre benestar emocional no podem deixar-lo a l’atzar. Podem cultivar-lo a diari malgrat la vida vagi de pressa, sigui complexa i exigent, i la nostra professió sigui emocionalment molt demandant. Aquest taller ens permetrà posar-nos al centre durant una estona, conèixer-nos més, ser més conscients de la nostra interioritat, i tenir clares les 6 palanques pel benestar emocional. |
||||||||
Taller 5. L’entorn VUCA i el repte d’orientar les generacions Z i Alfa (Sala Víctor Siurana-2.53)
Responsables: Teresa Parache, Pilar Artero i Esther Garcia Resum. En aquest taller es pretén profunditzar i analitzar les generacions Z i Alfa. En concret, volem indagar com són aquestes dues generacions, quins hàbits tenen, com podem orientar i fidelitzar als joves d’aquestes generacions des dels nostres serveis? I com l’empresa pot generar una oferta que trobin atractiva. Per duu a terme es presentaran opinions d’experts i aportacions tan teòriques com pràctiques per generar discussió entre els participants del taller. |
||||||||
13.00 h |
Conclusions i cloenda a càrrec de l'organització de la Jornada. (Sala d'actes-2.61) Vídeo de les conclusions dels taller i de l'acte de cloenda.
|